MCC pécsi képzési központ (7622 Pécs, Czinderi u.6.)
Előadók:
Fodor Richárd, a Tanuláskutató Intézet kutatója
Prof. dr. Fedeles Tamás az MTA doktora/Dsc
Moderátor: Dr. Fekete Áron
Rövid tartalom:
Miért kötelező a történelemtanulás 8 iskolai tanéven keresztül és miért fontos, hogy záróvizsgát tegyünk belőle? Európa más pontjain milyen tendenciák jellemzőek? Milyen célok, elvek és kihívások jelennek meg a köznevelésben és a történelemtanár-képzésben? Szükséges megváltoztatni a történelemtanítás klasszikus oktatási szerepét és tartalmát?
Európában a történelemtanítás két évszázada áll a nemzetközi oktatáspolitika fókuszában időnként az együttműködés, máskor a rivalizáció eszközeként. A közelmúltban újabb viták jelennek meg a történelmi tudás, a kompetenciák és a közös európai gondolat szerepe és viszonya körül.
Az Európa Tanács, az Európai Bizottság és az Európai Parlament is aktív szerepet vállal a diákok gondolkodásának formálásában egy sor nemzetközi és uniós kezdeményezés keretei között, amelyeket több esetben ér kritika.
Felmerül a kérdés, hogy történelemtanulás tartalmi és módszertani vitái egy válság jelei, vagy a társadalmak változását mutatják.
Meghívott vendégeink a történelemtanítás legrelevánsabb kérdéseit vitatják meg magyar és nemzetközi szempontok mentén.